Tjal en Nad in to Laos

Do you want a direct flight to Lima?

Do you want a direct flight to Lima? Alsof een straatverkoper je iets probeerd aan te smeren. Op het vliegveld van Madrid vraagt de man ons, na heel lang naar het e-ticket te hebben gekeken, of wij niet direct naar Lima willen vliegen.

De oorspronkelijke route was namelijk vanaf Madrid naar Guiyaguil in Ecuador, daar 2 uur wachten, overstappen op een ander vliegtuig en dan naar Lima. Maar goed we mochten dus van vlucht veranderen, de vlucht zou alleen wel iets eerder vertrekken en veel vroeger aankomen. Enige twijfel die we hadden was onze bagage want die werd vanaf Amsterdam al automatisch overgezet van de ene vlucht naar de andere vlucht.. het plan wijzigen kon wel eens ervoor zorgen dat het mis zou gaan met onze bagage.. maar aan de andere kant een extra stop is ook vragen om moeilijkheden..

Vanochtend om 05:20 zijn we aangekomen in Lima de hoofdstad van Peru. Op naar de bagageband. De tassen kwamen 1 voor 1 voorbij.. het aantal mensen werd steeds minder. Op een gegeven moment stonden we daar alleen. Ja.. geen backpacks voor ons. Toch mis gegaan.

Het goede nieuws is:Onze backpacks liggen in Ecuador en komen morgen met een andere vlucht mee. En wemaken WINST:210 USDollars contant gekregen als vergoeding en morgen kunnen we onze backpacks als het goed is ophalen.

En dan kan het avontuur nu echt beginnen..
We hebben vandaag Lima verkent ter voet. Er is veel armoede in de stad, we zijn door buitenwijken gelopen en hebben zo kunnen zien hoe de mensen hier echt leven.

Verder zijn er hier in Lima veel mooie koloniaale gebouwen te vinden. Echt veel valt er nog niet melden. We hebben nu een leuk hostal gevonden, The Red Psycho Llama Hostal, klinkt niet echt heel goed he? Maar het is wel echt een leuk hostel..

Vanavond gaan we Miraflores, de wijk waar we slapen, verder verkennen.

Groetjes Tjal, Nad en Djill

Joa

Heey Djill (en de rest natuurlijk),

Vet man Lima, je begint nu echt echt dus. Begint meteen lekker met de bagage, bereidt je er maar vast op voor met die Zuid-Amerikanen daar. Maar als je elke keer money krijgt dan vind je et vast nie erg:P. Zet ook ff een paar foto's erop.

We keep in touch.

Joa

P.S. 1e reactie yeaahahh (wou ik altijd al eens doen:P)

arthur

mooi, je kan er dus paraglide zie ik en lekker dicht bij de oceaan,

veel plezier,

(hoe is het weer?)

Arthur

esther

Wat fijn om wat van jullie te horen. Ik zat al op bericht te wachten dat jullie veilig waren aangekomen. Hoop dat de bagage er nu wel is dan. Heel leuk om meteen al wat foto,s te zien van waar jullie zijn Nu nog een foto waar jullie ook opstaan. best koud daar zag ik 15 gr. of valt het mee? veel plezier nog We houden veeel van jullie. mamxxx

Mam Methel

Hey liefies, echte avontuuriers deinzen niet voor een risico,tje terug!!!!!!
Maar als ik het goed begrijp zitten jullie nu dus zonder bagage????????
But you keeped the money in the pocked! haha

Dikke knuffel speciaal een extra voor mijn kippie!!!

laatje

hey moppies, het klinkt echt super leuk weer!!! hahaha vooral die hostal ;) nee alle gek heid op een stokkie heel vet! ben weer benieuwd naar de pica's! maar tuttebel ( nadja) ik sta nog steeds met koffie te wachten op je!!! haha. naja die doen we maar na je trip. lieverds heel veel plezier en we zien jullie snel. kus la en col