Tjal en Nad in to Laos

Tropische eilanden en Singapore

Helaas komt het einde al in zicht we zijn nu zelfs al op de luchthaven van Dubai, vanaf hier vliegen we naar amsterdam. Back home! We hadden nog niet over onze laatste avontuur verteld, onze zoektocht naar mooie tropische eilanden in de Andamen zee langs de kust van Thailand. Prachtige eilanden met azuurblauwwater en karst gebergte die uit de zee steken, witte stranden etc.. Niet gek dat deze eilanden dan ook rg populair zijn onder toeristen. En daar hadden we geen zin in om een plekje te moeten zoeken op een overvol strand. Dus na flink wat zoeken hebben we het perfecte eiland gevonden, prachtig en bovendien rustig. Dus we pakten de nachttrein van Bangkok naar Trang en kwamen aan op Ko Hai, beschreven als het mooiste eiland. Van de trang islands. Google maar eens op Ko hai...... Mooi he? Dat was het alleen niet!! Vies geel strand met rotsen, blikjes en heel veel plastic, en het water was ook niet eens helder. Enigzins teleurgesteld uiteraard. Volgende dag zijn we een 4island tour gaan doen en hebben we de zogenaamde emerald cave bezocht, dit is een open grot waar piraten vroeger hun schatten bewaarde omdat je deze alleen in kan als het Helaas komt het einde al in zicht we zijn nu zelfs al op de luchthaven van Dubai, vanaf hier vliegen we naar amsterdam. Back home! We hadden nog niet over onze laatste avontuur verteld, onze zoektocht naar mooie tropische eilanden in de Andamen zee langs de kust van Thailand. Prachtige eilanden met azuurblauwwater en karst gebergte die uit de zee steken, witte stranden etc.. Niet gek dat deze eilanden dan ook rg populair zijn onder toeristen. En daar hadden we geen zin in om een plekje te moeten zoeken op een overvol strand. Dus na flink wat zoeken hebben we het perfecte eiland gevonden, prachtig en bovendien rustig. Dus we pakten de nachttrein van Bangkok naar Trang en kwamen aan op Ko Hai, beschreven als het mooiste eiland. Van de trang islands. Google maar eens op Ko hai...... Mooi he? Dat was het alleen niet!! Vies geel strand met rotsen, blikjes en heel veel plastic, en het water was ook niet eens helder. Enigzins teleurgesteld uiteraard. Volgende dag zijn we een 4island tour gaan doen en moesten door een grot zwemmen totaal in het donker, met alleen een gids voor ons met een matige zaklamp, wow dat was echt wel even eng, zeker omdat Nadja en ik elkaar steeds bang maken over haaien die onder ons zwemmen.. Later kwamen we op Ko Kradan, wat gelukkig precies was wat we verwacht hadden, witte stranden, helder water en bovendien super rustig.we hebben daaf gesnorkeld wat echt mooi is met al die vissen en koraal en ik dacht nu ik er toch ben neem ik meteen wat soeveniers mee, koraal! Dat mag niet, maar ik kon er niets aan doen, kwam met mn arm terrecht in heel stekelig iets en deed Meteen heel erg pijn, stuk of 12 stekels zaten nu diep in mn arm. Gelukkig was er doktor op het eiland en vertelde me dat het niet giftig is alleen vervelend. Over een maand zijn ze er vanzelf uit.. Hmm Dag erop hebben we dus onze spullen gepakt en een boot naar het mooie Ko Kradan genomen, helaas. An ons begon het toen de hele dag keihard te regenen en hebben we voornamelijk binnengezeten. Balen! We hebben vervolgens het weerbericht bekeken voor de komende dagen en alleen maar regen dus hebben we besloten om maar verder te gaan richtig Singapore. Het leuke was wel dat de manager ons zulke lekkere eters vond, dat hij erop stond ons mee te nemen voor lunch op het vaste land voordat we weggingen. Rijden in de tuktuk op zoek naar zijn favoriete restaurantje.. Lokale dimsum specialiteiten.. Heerlijk! Daarna hebben we de bus gepakt en in 18 a 19 uur gereden naar singapore. Tsja en dat is een groot maar duur shoppingsparadijs. heerlijk min hobby.. Hahaha (not)! En dan zit het er gek genoeg op en zijn we over 7 uurtjes thuis. Bedankt voor het volgen en jullie reacties, we vonden het leuk om dat allemaal te lezen.

ingrid

Welkom thuis, fijn dat jullie er weer zijn!!!!

Mam

Mooi verhaal vanmiddag ook al weer het e.e.a gehoord
Live is toch beter!!!!!!!haha

Renate & Rinaldo

Lieve schatten, welkom thuis! Ben alleen wel een beetje verdrietig dat ik nu niet meer weg kan dromen bij jullie mooie verhalen.. :( ik kan niet wachten op jullie fotoalbum! Dikke kus en hopelijk tot gauw xxx Renate

ria

toch nog een welkom thuis, fijn dat jullie nog wat in petto hebben, namelijk alle verhalen en foto's. Die zien we wel op afspraak.
Hartelijk bedankt voor de mooie verhalen en dat we mee mochten reizen.
Dikke knuffel Ria

Charlotte

Ik kan niet wachte op nieuwe foto's