Tjal en Nad in to Laos

Op naar Bandung

Missie geslaagd!!!!! We hebben het ouderlijke huis van Jimmy gevonden :-)

Eerst een kort gesprek (waar we Jimmy voor het eerst wat maleise zinnen en woorden hoorde uitspreken) met een local (wist verder niet veel van de geschiedenis van de buurt was nog vrij jong) uit de woonwijk die ons heeft geprobeerd exacter uit te leggen waar en hoe we het straat en huisnummer konden vinden. Vol verwachting liepen we met zn 7 achter elkaar aan zig zag door achteraf straatjes en sloppewijkjes waar je rustig wordt vergezeld door knabbelende ratten in de goten.

Na niet al te lange tijd kwamen we aan bij het grongebied waar het ouderlijk huis gestaan zou moeten hebben. Nu staat er een grote supermarkt genaamd: Golden Truly. Ja hoor dit was de plek na precies 60 jaar weer vereningd en aanwezig op de geboorteplek van Jimmy, bijzonder momentje :)

Natuurlijk moesten we de supermarkt bekijken en daar bleef het niet bij want enkele minuten later waren we weer op straat met allemaal lekkernij uit de supermarkt. Voldaan met volle plastic zakken spekkoek, casave chips, chocolade amandelen en nog veel meer liepen we terug richting onze verblijfplaats.

Vandaag na een 3 uur lange treinreis zijn we gearriveerd in Bandung. De treinreis was er een om niet te vergeten niet zo zeer vanwege het uitzicht maar vanwege een ontmoeting met meneer Cheng. Een local, 65+, zeer spraakzaam, vriendelijk en woonachtig in Jakarta. Al snel raakte hij met een ieder maar bovenal met Jimmy aan de praat en dat ging door tot minstens het einde van de rit. Het leuke en bijzondere aan deze man was dat hij heel veel kon vertellen over de geschiedenis vanhet stuk land waar de supermarkt nu op gebouwd is. Wat maakt het nou zo bijzonder, Jakarta telt ongeveer 23 miljoen inwoners en uitgerekend deze meneer Cheng, woont al heel zijn leven vlak in de buurt van Jimmy zn ouderlijk huis. Zo wist hij dat het voorheen een bioscoop was en waarschijnlijk hebben Jimmy zn ouders inderdaad het stuk grond wat zij bezaten, vekocht aan deze partij. Erg leuk om allemaal te horen, we hebben hem geinterviewd dus we hebben alles op camera dus ik ga het niet allemaal verklappen. Houd het boeiend ;)

Morgen gaan we naar de thee en aardbeien plantage en hopelijk ook naar Kawah Putih (witte krater)

Later weer meer nieuws uit Indoland maar voor nu de groetjes van ons allemaal :)

ria

Wat een prachtig verhaal van meneer Cheng, het was voor Jimmy toch een beetje thuis komen. Ik merk dat jullie weer een goede voorbereiding hebben gemaakt. en eten..... ik hoop dat je ook met traditionele recepten thuis komen en die met mij en anderen willen delen. Geniet van de reis en eetse. Heel veel liefs Ria

mam

Tjonge niet te geloven wat een kadootje voor Jimmy,
lijkt me toch echt super zoveel over je geboorteplek te horen.Nou we leven hier allemaal mee. Heb net het bricht aan Mercedes voorgelezen.XXX Voor juillie allemaal

Mam

Hi liefies,