Tjal en Nad in to Laos

Titicaca Lake

Daar zijn we weer vanaf de stad La Paz in Bolivia. We zijn dus gister de grens over gegaan van Peru naar Bolivia.

Zometeen meer over Bolivia. Het Titicaca meer is dus het hoogst gelegen meer ter wereld en ze hebben daar floating islands waar mensen wonen.

Het is echt heel apart want die eilandjes zijn dus gemaakt van riet net zoals hun huizen, boten, souveniertjes en ga zo maar door. Ze eten het riet ook.

Als je op die eilandjes bent voel je de grond onder je gewoon heen en weer gaan echt heel raar maar tegelijkertijd ook heel bijzonder.

We hebben een boottrip gemaakt van in totaal 6 uurtjes varen over het Titicaca meer. Onderweg zijn we gestopt bij een rotseiland waar we een behoorlijke klim naar boven moesten maken om in het dorpje te komen. Tijdens het varen was ik aan het filmen en opeens stond er ´´ ERROR´´ op de camera en het signaal ging maar niet weg. Na heel veel keer proberen en in het hostel op internet hebben gecheckt bleek dat dit vaker voor komt, film camera´s maar ook gewone camera´s begeven het vanwege de hoogte. BALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat betekent voor nu dat we al onze filmpjes met mooie en onbeschrijvelijke momenten kwijt zijn. Om toch nog te kunnen filmen kunnen we wel een nieuw kaartje kopen maar omdat ze in deze landen achter lopen betaal je voor een sony memory card van 8GB 90 euro ipv ongeveer 30 euro in Nederland. Dus we zijn nog steeds op zoek.................. Willen jullie ons sponseren en zijn jullie ook zo benieuwd naar onze filmpjes stort dan op girorek................

Tongue out
hahahaha nee hoor grapje.

Maar goed dat wat betreft de camera. Er was in Puno ook echt een gigantische markt van wel 10 km lang of misschien nog wel veel langer verdeeld over verschillende straten. We hebben echt onze ogen uit gegeken. En ja we hebben ons eraan gewaagd om wat van de marktkrampjes te eten, BAD CHOICE!!!

Het is nu 3 dagen geleden en ik ben nog steeds ziek. Ook Tjal had heel veel last en Djill ook maar minder. Ik heb gister met koorts en alles er op en eraan voor dood op bed gelegen. En toen moesten we ook nog eens 8 uur reizen naar de plek waar we nu zitten :( afzien, afzien en nog eens afzien. We hebben van gister in een hotel geslapen echt zoooooooo verschrikkelijk wat waren we daar ongelukkig. Ziek, koude douche, koude kamer, interieur uit 1980 en heel smerig met heel veel prachtige TL verlichting. Geen oog dicht gedaan!

Vanmorgen wisten we niet hoe snel we daar weg moesten gaan meteen op zoek naar een andere plek en dat is gelukt we zijn allemaal weer Happy en slapen in een heel cool oud koloniaal hostel met hele gezellige binnenplaatsen en prima kamers. Vanuit La Paz gaan we een 3 daagse Jeep trip maken over de grootste zoutvlakte ter wereldgenaamd Salar de Uyuni.

Met warm water bronnen, flamingo´s, Mega grote catussen en oogverblindende oases van rode en knal blauwe meren als je er iets meer over wil weten check dan even op Wikipedia. We kunnen niet wachten maar eerst nog even bijkomen in dit hostel want de reis naar dit woestijn gebied gaat ons ook weer 12 uur kosten.

Nou we gaan nu even film kijken en later meer.

Ciaooo Tjal, Djill en Nad

Joa (alweer)

hey guys,

leuke dag gehad zo te lezen. wel vet hoe die mensen op het meer wonen. jammer van de camera, maar jullie zijn allemaal goede vertellers. dat van de markt eten was niet jullie beste idee ahahahah. ik kijk uit naar het volgende verhaal.

p.s is de videocamera stuk of het fototoestel of allbei?

mam

Hey scatty,s yes eindelijk weer een verhaal, heb het met veel oehs en oohhs gelezen. Avontuurlijk is het en de (nodige) ontbering is er ook, maar jullie blijven positief. Met al het moois en bijzonders wat jullie zien valt verkeerd eten en TL light in het niets.
Nou kippie neem aan dat je weer koortsvrij bent, en de reis weer fit kunt voortzetten. Jammer dat foto,s/ filmen niet meer lukt!
Maar wij blijven jullie volgen!!!
Take care Lots of kisses big hughy, Me

Djillian

@ Joaquin, de filmcamera is stuk, tenminste de hardeschijf ervan.. De fotocamera is nog prima dus fotos zijn er gelukkig nog..

Priska

Hee guys!
I was wondering how you are... I see you are having many experiences in your journey. Unfortunately not all pleasant ones, but you are together and that is the best part of the trip.
David and I miss you. He left to Brasil and I'm flying there next week.
All the best for the three of you!!! Kusjes,
Priska

Arthur

what about the floating kingdomhalls Tjalling was talking about?

groetjes Arthur

Diede

Ola Españoles,

Lo que es un viaje agradable!
Me entiendes? :P

Adiós amigos!
Muchoss Plezierosss:P

arthur

terwijl jullie vakantie nog in volle gang is, hebben we met de gemeente het weekeinde van 12,13 juni 2011 gepland voor een 3 daagse bustocht naar London.(Bethel en British Museum). Denk er vast over na als je wilt.
begin 2e week oktober is de sluitingsdatum.

nog veel plezier,

Maarten

Heey,

Wat een leuke verhalen en foto's allemaal! wist niet dat jullie nu al naar Z. Amerika waren. echt geweldig! Leuk van jullie om een blog bij te houden, hebben we hier ook een beetje het gevoel weg te zijn.

wel jammer voor jullie van de Camera en het eten, en dan ook nog ziek zijn in een depri kamer...

Keep posting the blogs!

ciao M

Woutje

Hey luitjes,
Klinkt allemaal erg heftig! Maar ach.. je weet dat je op dit soord reizen een keer aan de waterval poep gaat. :)
Maar je weet zelf... its worth it.. :) Wou ff zeggen dat ik jullie mis en ik erg benieuwd ben naar de resteerende beelden.
Onthoud... tegenslagen betsaan niet... aleen uitdagingen!

Gr,

Woutje

Hallo luitjes,

Jullie hebben wel je huiswerk gedaan. Wat een schitterend gebied! En wat een lofzang op Jehovah's heerlijkheid ! en al die mensen maar in evolutie geloven,
eerst was er niets en doen BANG, en toen was het MOOI...

Arthur

dit idiote filmpje schijnt daar dus ook gemaakt te zijn:

marcella

WoW..OEWHf..OhoHoo! Dank voor die rare uitroepen! Jullie komen nooit meer als dezelfde mensen terug, daar is reizen ook eigenlijk voor, om meer Mensch te worden. Meer geduld met mensen omdat je meer geleerd hebt van ze en meer liefde voor Jehovah omdat het naaktezinderzicht (ja, mooi woord he!) op zijn schepping ongelooflijk is. K val vd ene verbazing in het andere verlangen, om ook naar verre oorden te reizen en op eilandjes te wankelen.

Dus met de middelen die tot onze beschikking staan togen wij naar t Ilperveld, in een bootje; Ja Nad dr zit nog wel WAT avontuur in hoor. En ja!...een drijvend eilandje, gemaakt van riet en.. turf? Schommelend en soppend liepen we met zn tweetjes op dit ZEEER spannende eilandje van zo 150 m4. Je begrijpt dat wij begrepen na ons avontuur PRECIES! een Titicaca-ervaring te hebben gehad!! Ben blij voor jullie en de rot dingen maken jullie verhalen -na t lijden- nog extra smeuig.
dikke X voor jou Nad en de mannen n lekkere schouderklop
marcella