Tjal en Nad in to Laos

Jeep safari: Salar de Uyuni......

We willen als eerste even mededelen dat we het heel erg leuk vinden dat jullie ons allemaal zo trouw volgen. Bedankt voor alle reacties blijf lezen dan blijven wij schrijven en andersom natuurlijk

Wink

We zijn nu naar heel wat dagen verder reizen gearriveerd in de stad Salta in Argentinie!

We hebben een 3 daagse Jeepsafari gemaakt midden door de Andes altiplano (bergplateau van 3800-5000meter) over de zoutvlaktes en de woestijn.

Daar gingen we dan 3 dagen rijden met verschillende stops en een privekok (tevens ook onze bestuurder) We zaten in totaal met6 mensen in de jeep.Eenonbeschrijvelijk avontuur dat het was. Maar vooral heel erg mooi,zover als dat je maar kunt kijken Wit.... wit....en nog eens wit. Met op de achtergrond prachtige bergen met op de toppen sneeuw. Mega grote cactussen en heel veel wilde Alpaca´s en Vecunja´s (soort sierlijke hert, mix van een lama en een bambi haha). Een tocht door het ruige en pure landschap van Bolivia. Het was allemaal heel erg back to basic, we hebben midden in de woestijn in een verlaten dorpje met 20 inwoners geslapen om vervolgens in het donker om 5.00uur weer op te staan om de tocht te vervolgen. Een unieke ervaring die ons helemaal tot het uiterste puntje Bolivia en begin grens Chilli heeft gebracht.

We hebben een zuiver rood meer gezien gefloreerd door roze/ oranje flamingo´s we zijn naar de Sol de Manana geweest een vulkanisch gebied vol met actieve geisers.

Vervolgens zijn we naar een meer gereden met een watertemperatuur van 40-45 graden waar we een heerlijke warmeduik hebben genomen en dit wasecht noodzakelijk want zoals het een woestijn betaamt is het er overdag mega heet maar in de ochtend ligt het tegen het vriespunt (en ja het was dus vroeg).

De laatste dag was heel heftig ook voor onze driver. Iedereen lag een heerlijk dutje te doen want hoe mooi het ook allemaal ishet is ook vermoeiend. Tjallingmerkte op een gegeven moment dat onze driver ander rijgedrag vertoonde en zag opeens dat hij zijn ogen sloot en bijna de greppel in reed. Na een harde kreet schrokhij wakker en deed alsof er helemaal niets aan de hand was.Misschien vreesde hij wel voor zijn baan maar we hebben hem verplicht watrust te nemen en zijn gelukkig veilig, uitgeput maar vooral voldaan terug gekomen van onze 3daagse Jeepsafari.

En alsof we nog niet genoeg hadden gereden hebben we ook maarmeteen besloten om savonds de bus naar Tupiza (met een bus die bij ons allang afgeschreven zou zijn)tepakkenvan 6 uur over een zware hobbel de bobbel weg want Uyuni zelf is niet echt een plek waar je savonds wil blijven.

Wezaten helemaal onder hetzand tjalzijn haar was gewoon wit uitgeslagen zo stoffig was het maar geen tijd voor eendouche want we moesten deze bus echt pakken. Eindelijk om 3.00A.Maangekomen in eenheel leuk Wild Wild west stadje. Paar uurtjes geslapen om de volgende dag weer 10 uur door te reizen naar Argentinie!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit betekent ook meteen het einde van ons Boilivia avontuur maar een nieuw begin voor het laatste avontuur.

p.s Het is altijd spannend..................................dit keer moesten we door een heftige cocaine controle waarbij iedereen uit de bus moest en alle bagage eruit gegooid werd. De douane ploos de hele bus uit. Alle passagiers werden gecontroleerd een paar voor ons argentijnse huisvrouwen hadden behoorlijke pakken coca bladeren gewikkeld in handdoeken, tshirts, knuffels etc. Het werd in beslag genomen en ze mochten vervolgens wel gewoon hun reis vervolgen.

Drudy

Lieverds!!!! Het is zoo super leuk om op deze manier met jullie mee te mogen reizen!!
We kijken elke keer met spanning uit om jullie nieuwe verhaal te mogen lezen!!
Wel spannend hoor al jullie avonturen, blijf vooral schrijven want als we onze ogen dicht doen wanen wij ons ook even in Bolivia ;)

Nou op naar jullie volgende avontuur!!

Dikke kus Rudy&Denise

Bryan

Hey 3 musketiers daar in jullie wat, 3e land alweer volgens mij, wat een hele andere wereld he (lijkt net of ik daar ook ben geweest maar nee echt niet, een beetje in de buurt wel toch suri... ) ik heb al jullie verhalen in een keer gelezen, genieten daar he, en let vooral goed op de chaiffeurs!!

Ciao, Bryan

Mam

Hey ouwe bagpackers, wat een avonturen allemaal
niet alleen de buschaufeurs maar ook de huisvrouwen moet je daar dus goed in de gaten houden!!!
Liefs Dikke knuffel

Djoy

en jullie waren juist zo wit uitgeslagen haha.. wel zwaar zeg! hoop dat jullie vandaag een beetje kunnen bijkomen en vol van argentinie kunnen genieten!

Djoy

Djill wanneer typ jij weer eens wat, weet ik ook gelijk weer wat je allemaal heb gegeten hahaha

Jimmy

We blijven jullie volgen....... akkoord !!!!(He Djil......)

joa

ahahhaa, chauffeur valt in slaap. wrschnlijk vond hij drie dagen lang naar zand kijken niet zo leuk als jullie het vonden...

oma elstak

Fijn dat jullie zo genieten
Hier is de herfst begonnen,maar het is nu welmooi weer
jongens? nog heel veel plezier!
Wij genieten met jullie mee.Liefsen knuffels oma elstak.

oma elstak

Heel leuk om met jullie mee te reizen
Nog heel veel plezier!Kussen en knuffels van Oma.

Maarten

Klinkt allemaal echt gaaf! lekker avontuurlijk :)
maar miscchien moeten jullie de chauffeur wat meer betalen zodat hij ook een koffie kan nemen :P

slikken ze daar geen bolletjes? of verkoopt de politie het later door? haha

vergeten jullie niet om allemaal Alpaca spullen te kopen? is daar natuurlijk veeel goedkoper als hier ;)

Ciao M