Tjal en Nad in to Laos

Iguazu Watervallen

Een goede dag hier uw correspondent Djillian Izaack vanuit het verre Iguazu (Argentinie).
Ik neem jullie even mee naar de airport van Salta, hier hebben wij kennis gemaakt met de Zuid-Amerikaanse vliegmaatschappij ´Aerolineas Argentina´, we zouden vliegen van Salta richting Iguazu, normaal een busrit van 36uur nu een vliegritje van 2u. (dachten wij) Woensdag jongstleden melden wij ons keurig om 12u bij de checkin-balie voor de vlucht die om 13:50 zou vertrekken. Aan de balie werd ons gemeld dat er 2u vertraging was. Dus wij waren teleurgesteld, maar gingen naar het restaurant om al kaart spelend de tijd door te komen. Krijgen we 2u later de mededeling dat het er nog een extra 5u vertraging bij komt, hier volgt de reden: ´´De co-piloot is ziek geworden, dus we laten een andere co-piloot overvliegen vanuit Buenos Aires en die arriveert hier rond 7u vandaar´´. Het leek op een uitspraak van de rijdende rechter: ´´dit is mijn uitspraak en hier zullen jullie het mee moeten doen´´. We kregen een retourticket met de taxi terug naar het centrum, want op de airport van Salta kan je je toch echt maar maximaal 10minuten vermaken. Oke ik laat het hier maar even bij qua vertragingen, nu over de vlucht zelf. Waarschijnlijk waren de piloot en zijn nieuwe aanwinst de co-piloot erg moe van de hele dag wachten :P. Er was erg veel turbulentie en de landing was ook erg ruw. Het was een dag en vlucht om nooit te vergeten.

Oke nu gaan we het over de mooie dingen hebben die de aarde ons te bieden heeft. Namelijk de watervallen van Iguazu. De watervallen zijn ondergebracht in een natuurpark verspreid over Argentinie en Brazilie. In totaal zijn de watervallen 2,7 kilometer breed en vallen tot 82 meter naar beneden. Het bekendste deel van de watervallen is de 'Garganta do Diabo' (keel van de duivel), een grote halfronde waterval van 150 meter breed waarin het water 70 meter in de diepte stort. Recht over dit punt ligt de grens tussen Argentinië en Brazilië, het grootste deel van de watervallen ligt in Argentijns gebied en hier zijn we geweest. Het is echt een onbeschrijfelijk gevoel om zo dichtbij de watervallen te staan en het geluid te horen en nat te worden van de mot die van de watervallen af komt. Er zijn verschillende watervallen en je bent er wel een dag mee zoet om ze allemaal te zien, dat komt voornamelijk ook door de afstanden lopen die er tussen de watervallen in ligt. Ik zou iedereen aanraden hier een keer te gaan kijken.

Vandaag gaan we de watervallen nog eens bezoeken en bekijken, maar nu vanuit Brazilaans oogpunt. De tickets voor de bus richting Buenos Aires zijn inmiddels ook geboekt. Vanavond om 19:00 vertrekken wij van Iguazu richting de hoofdstad en tevens eindpunt van ons avontuur Buenos Aires.

Djillian

Owja nog een kleine toevoeging, ik verwacht met dit verhaal wel minimaal 20 unieke reacties ! Please help me dan heb ik gewonnen van Tjal en Nad

Esther

Hey
wat een reis met dat vliegtuis zeg. lijkt me best eng.
Hebben jullie nog een soort schadevergoeding voor de vertraging gekregen?Je bent toch bijna een dag extra er mee kwijt. maar in ieder geval toch veilig aangekomen.Nou geniet nog van de laatste daagjes kussen mama Esther

djoy

Wat? Geen eten!!!?

(zometeen een echte reactie)

Esther

verhalen schrijven vond je altijd al leuk he. mooi beschreven hoor en de foto's zijn ook geweldig.

Oma

Djil, ik merk dat je er wel van geniet he.
Wat is de aarde toch mooi he dat heb je nu wel kunnen zien . we zien er naar uit dat de hele aarde zo mooi wordt en wij dat allemaal kunnen zien. veel liefs Oma penders.

Djoy

Je ziet het normaal op foto's en dan denk je niet dat je van die hele stukken moet lopen maar wat is het enorm zeg! En of het nou regende of niet, echt indrukwekkend! super dat die foto's er ook gelijk bij staan. ik weet niet wie wat allemaal heeft gemaakt maar ze zijn mooi ;)

Djoy

Vanavond laatste busreis..... make it a good one! was vliegen geen optie? het is net zo hobbelig als een busreis maar dan korter. Maar vandaag krijg jullie dus misschien ook een braziliaans stempeltje in je paspoort....? of verzin ik weer dingen.

xxx

Methel

Hey lieve scatty,s wederom een spannend avontuur!!
Jullie zullen wel blij geweest zijn toen die kist weer aan de grond stond. Tjonge!!
Maar jongens wat is het allemaal mooi he!!!
Ennn... verslag geven kan je Djill.
Hoop dat jullie donderdag een andere piloot hebben!!
Dag liefies Dikke Knuffel X

Bryan

Gelukkig met de bus ipv vliegtuig, alhoewel als ik denk aan die chauffeur die aan het snurken was, althans bijna...
het ziet er allemaal wel goed uit zeg die natuur , schitterend!! hoor.
hoop dat jullie nog blijven genieten!! Hoe vinden jullie het als ik een pan eten voor jullie maak als jullie terug komen vanuit zuid-amerika??? Hoor het wel, Bryan

Joa

ahahahha, copiloot ziek... DRONKEN was ie gewoon whauahahha. Enne die watervallen ga ik cker bekijken ja, ben tog in de buurt.....