Tjal en Nad in to Laos

Lima naar Buenos Aires: eindhalte uitstappen..

- 4vluchten
- 20 bussen
- 1 jeep
- 25 taxi s
- 1 helikoptervlucht,
- 17 Hostels

Honderden km met de benenwagen maar gewoon vooral heel veel Kilometers om precies te zijn 6400km later zijn we gearriveerd op onze eindbestemming, Buenos Aires de stad van de Tango, straatmuzikanten en heel veel Steaks!!

Huh een helikoptervlucht?? Yep.. we did it.. We zijn eergisteren eerst naar Brazilie geweest, stempeltje erbij en op naar Foz de Iguacu oftewel de Braziliaanse kant van de Iguazu waterfalls. We hadden al gehoord dat je een helikoptervlucht kon maken over de watervallen, maar niets gevonden in Argentinie. Blijkt dit dus alleen te kunnen vanaf de Braziliaanse kant.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Het was voor ons alledrie de eerste keer in een helikopter dus dat alleen al was spannend.. maar dit was zo onbeschrijvelijk gaaf en mooi! Vlak boven de watervallen zweven, het uitzicht en het gevoel is echt onbeschrijvelijk. Tjalling zat voor en Djillian en Nadja zatten achter samen met mij.

En we hadden geluk want eindelijk mooi weer..

Vol adrenaline zijn we weer terug gegaan naar Argentinie, wederom stempeltje erbij, wat gegeten en de bus gepakt naar Buenos Aires.

Even kort over de bus, er wordt in Argentinie heel veel met de bus gereisd, grote afstanden en ze hebben hier dan ook luxe bussen.. We hebben niet voor de meest luxe gekozen de zogenaamde ´full cama´ maar voor ´gewoon´ cama (=bed). We kregen avondeten in de bus in 2 gangen, onbeperkt drinken en op een gegeven moment kwam onze steward langs met een glaasje ijskoude Champagne... hoe luxe is dat? Daarnaast heerlijke brede grote stoelen die bijna helemaal kunnen liggen.. het was dan wel 20 uur, maar afzien dat niet..

Buenos Aires
Onze reis door Zuid Amerika begon in Peru in de hoofdstad Lima en we hebben nu onze eindbestemming bereikt Buenos Aires. Mooie stad die veel weg heeft van een Europese grote stad, maar toch nog heel Zuid Amerikaans aanvoelt. Heel veel kunnen we er nog niet over vertellen , omdat we hier pas 1 dag echt zijn.

We hebben al een aantal live tango shows op straat mogen aanschouwen en hebben vandaag een hele leuke lokale antiekmarkt afgestruind. Het is bij ons nu 20:30 en Djill en ik gaan weer op zoek naar de allerbeste Steak van Argentinie..

p.s: Djill is bijna berooft en heeft zichzelf daarnaast ook bijna onthoofd met de helikopter..
We laten Djill even aan het woord:
gister meteen ondervonden er zijn hier 2 straten die je gwn niet moet bezoeken want dan is er 90% om beroofd te worden zei die hahahah.. en wij zitten zeg maar in het verlengde van die 2 straten..
maarja gister zochten we de weg en waren we heel even alleen. nadja was verder ik in midden en tjal achter dus niet dichtbij elkaar, ik ging even tegen een muur aan zitten en zetten mijn tassen tegen de muur. Mijn backpack op de grond en die andere ernaast. Komen er 2 mannen de weg vragen met een kaart en opeen greep een vrouw mijn tas BIJNA want ik wist de weg niet dus ging niet eens naar die kaart kijken en keek snel naar me andere tas zag dat ze hem ging pakken dus ik schreeuwde heel hard HEYYY en toen deed ze snel of ze wat anders deed en liep door.. hahahah sukkels een keer een toerist die wel oplet !! maarja toen liepen ze weg en omdat ik zo verbaasd was ben ik vergeten ze te hoeken maarja next time better..

Djoy

Lekker bezig Djill......... Wat vet gewoon een helicoptervlucht!

Diede

Hey Djil, Tjal, Nad

Dat moet jou weer gebeuren, Djil! Alsof ze aanvoelen wie ze moeten pakken:P
Nu mocht je een keer iemand terecht hoeken, vergeet je het!
Verder een heel leuk verhaal!

Tot snel! X

esther

Geweldig verhaal, tassen altijd vasthouden hoor wat een belevenis weer en wat was er nou met helicopter heb je niet gebukt met uitstappen of zo? Kijk goed uit hoor en je leven is belangrijker dan je spullen natuurlijk.Llet goed op elkaar en geniet nog de laatste dagen tot snel xxxxxxxxxxx

Joa

wuahahahahaha, egt een sukkel die djill he. enne hoeken doen we niet he, we keren de andere wang toe. in dit geval had je ze je andere tas ook moeten geven:P en hoezo bijna onthoofd door de heli??!!

oma elstak

Wat een geweldige ervaringen!
maar wel je hoofd erbij houden Djill!Gelukkighoefde je niet te hoeken,kom nou.
Schatten nog veel plezier.
Tot spoedig.Liefs oma

Djillian

PS: dat hoeken is natuurlijk niet wat jullie bedoelen, maar in het spaans is hoeken, mensen de weg wijzen.. hahaahh

Jimmy

Ja ja Djil, leuke argumentatie over hoeken!!!!

Jimmy

O nu begrijp ik het: je wilt ze alle hoeken van B. Aires laten zien!!!!

Jimmy

Djil, is het nog gelukt om de DVD aan te schaffen?

Djillian

Nee pap het is niet gelukt, ik heb het gevraagd en gezocht maar die dvd bestaat niet! ze hadden geen idee in de winkels

Diede

He Tjal,
Wat is dit : Tjalling zat voor en Djillian en Nadja zatten achter samen met mij?
X

Tjalling

Puur voor de verwarring :P

Djoy

ahahahaha dat is die gast die al die foto's van hun samen maakt.... camera guy

Mam

Hey scatty,s wederom een spannend avontuur, waarschijnlijk ook zo,n beetje het laatste. Hey Djill pas jij een beetje op want dat met je hoofd in de wolken lopen heeft je bijna de kop gekost!!!! En wel weer een spannende ervaring die bijna beroving, dat hoort er geloof ik bij. Was iets dergelijks Wouter ook niet overkomen vorig jaar!!!!!???? Het leukste aan deze reis voor mij is dat jullie vrijdag weeeeer lekkkkkkr thuis zijn. Take Care!!!! en geniet nog even van Buenos Aires en de Tango! Yes! Dikke knuffel XXX

Jimmy

Misschien niet direct een leuke vraag, maar wel een praktische:

Zijn de retourvluchtgegevens nog steeds het zelfde of is er inmiddels een wijziging opgetreden?

ETA is 11.25 uur Schiphol???

Djillian

ahahah pap ik wist dat je dat ging vragen, ja alles is nog hetzelfde.. we gaan nu slapen en vertrekken morgen ochtend vroeg

ria

Wat spannend allemaal, bedankt voor jullie reis mee trip. Welkom thuis. hele dikke knuffel. ria