Tjal en Nad in to Laos

3 dagen leven in de jungle als Tarzan en Jane

Maar dan knapper en gespierder uiteraard. haha

We zijn net terug uit de Bokeo jungle in Laos! Het begon allemaal met de reis van Chiang Mai naar Chiang Kong de grens van Thailand en Laos. In 4 uur zijn we daar per minivan naar toe gesjeest.. en snel de boot over de Mekong rivier (30 seconden) om in te checken in Laos. Daar belande we in het grens stadje Houy Xai en daar vandaan begon ook onze Jungle avontuur.

Volgende morgen om 08:00 opgestaan met een groepje van 12 man zijn we in 2 jeeps gestapt en richting de Bokeo jungle gereden. Eerst 2 uur slingerwegen door de bergen en vervolgens 50 minuten door de ruwe jungle met 4x4, die we ook echt nodig hadden.

Ver van de bewoonde wereld diep in de jungle en dus ook zonder mobiel bereik of iets dergelijks.. bevonden we ons in een klein dorpje met 8 huisjes, wat los lopende kippen, honden en rond rennende kinderen, vanaf hier was het nog minmaal 2 uur hiken door de jungle omdat de jeeps ons niet verder konden brengen. Het begon al te kriebelen, we zijn nu echt in de jungle, via allerlei smalle pade, springen over kleine riviertjes en omgevallen bomen kwamen we na 2 uur aan ergens op een open plek, waar we onze safety gear kregen. Dit houdt in een klimtuigje die je aan moet doen, met daaraan o.a. een carabiner (zie foto) die bij ons allang afgekeurd zou zijn, geen helm of iets dergelijks.

De Gibbon Experience begint nu, 3 dagen leven in de jungle! We werden onderverdeeld in 2 teams, Team 1 en Team 7 ieder 6 personen. Wij wilde bij team 7 (leukere groep en betere gids), dat lukte helaas niet, balen.. een korte hike volgde en de eerste zipline kwam in zicht (zipline is een stalen kabel die tussen 2 punten in vastgemaakt waar je overheen glijdt al hangende). WOW!! dit was gaaf de eerste zipline had al een afstand van 250 meter en hoogte tot de grond was al 70 meter, met prachtig uitzicht over de hele jungle. Nu kwam het besef.. we zijn echt in de middle of nowhere.

Na nog een aantal ziplines gingen we naar onze slaaplek.. een ware jongensdroom want we sliepen in een 3 verdieping tellende boomhut. Dit is zo ontzettend gaaf!! Peter pan in het kwadraat. Het is moeilijk te omschrijven wat er door je heen gaat als je dat voor het eerst ziet. We kozen onze plek in de boomhut op de bovenste verdieping met eindeloze vergezichten over de valei, bomen bomen bomen bomen bomen.... overal om je heen jungle geluiden, geur en kleur. Hoe donkerder het werd hoe meer geluiden je hoorde, in je bedje onder een klamboe probeerde we de verschillende geluiden te onderscheiden. Nog enigzins bang door een slang ofzo aangevallen te worden vielen we heerlijk in slaap.

De volgende ochtend wordt je wakker gemaakt door het eerste zonlicht, doe je je ogen open en geniet je direct van het uitzicht. Stevig ontbijt werd gebracht: rijst en gestoomde groenten, even douchen, koud en een lattenbodem onder je zodat het water direct naar beneden valt, en verder de jungle in Op zoek naar de Gibbon aapjes, we verplaatsen ons met Ziplines sommige van 450 meter lang waarbij je een snelheid van. 50km per uur bereikt en 150 meter boven de grond hangt.

We hebben dit 3 dagen gedaan, rondtrekken door de jungle, slapen in een boomhut en vooral veel ziplinen want dat was toch echt een kick. 3 dagen gaan dan snel voorbij.. We hebben naar deze jungle tocht de bus gepakt naar Luang Prabang een hele mooi stadje in Franse koloniaale stijl.. Maar daar over later meer..

Foto's volgen nog, voor nu laten we jullie over aan jullie verbeelding.. :-)

p.s: Computers en het internet is zo ontzettend traagin Laos, dus we hebben ff snel wat random foto's uitgezocht en verkleind.

Djillian

Wow super vet zeg! Dit klinkt zeker aantrekkelijk en kicken zeg !! Ik ben benieuwd naar de foto's. Hoe is de tempratuur daar eigenlijk? Echt tropisch?

Jimmy

Zeg Tarzan(Nadja) en Jane(Tjalling):
Wat een super ervaring!!!

oma elstak

wat super zeg!ik krijg zo zin om mee te slingeren,maar nee toch maar niet.ga zo door. zie uit naar jullie foto,s
geniet er maar lekker van.liefs omaxxxx.

Rudy & Denies

Wow dat klinkt echt te gek!!! We zijn echt super benieuwd naar de foto's... X

Diede

Hoi Brulaapies,

Wauwiee!!! vette jungle foto's zeg!!
Die ziplines zijn echt vet! ;) Wil daar ook naar toe! :D

Ik volg jullie hoor!

Xx

Arthur

jullie zijn echter "daredevils!"
(toch een voorproefje van het paradijs - zonder internet!?)

Lisanne

Dat klinkt echt heel erg spannend!
Geniet er lekker van samen, veel plezier!

Liefs Lisanne

bobdebby

Hé te gek...kunnen we dat niet als volgend gemeenteuitje doen?
Veel plezier lekkertjes!

Djillian

Gefeliciteerd!!! Vandaag 5 jaar getrouwd!!! Geniet ervan vanuit het verre Azië dit keer!

Mam Esther

Wauw wat een geweldige avonturen maken jullie mee. Wel heelhuids terugkomen hoor! Hou van jullie, nog veel plezier.