Tjal en Nad in to Laos

Laos het rijk der miljoenen olifanten

We zijn in Laos in hoogstwaarschijnlijk een van de mooiste steden van zuidoost azie terechtgekomen: Luang Prabang. Idyllisch gelegen aan de Mekong rivier een stadje vol Franse koloniale gebouwen, mooie straatjes met wilde bomen en bloemen, de geur van vers gebakken stokbrood die door de straten gaat en de relaxte sfeer die er hangt. Geen wonder ook dat deze stad op de UNESCO werelderfgoedlijst staat.

Behalve dat Luang Prabang een mooi stadje is is er ook veel te doen en te beleven in de omgeving. We zijn naar een aantal hele mooie watervallen geweest met mint blauwe waterpoelen waar we een frisse duik konden nemen. En als je in het rijk der miljoenen olifanten bent moet je toch ook haast wel olifanten gezien hebben.

Echte wilde olifanten zijn er niet meer echt (ivm stropers) en we wilde graag een olifanten rit maken, maar wel ergens waar olifanten goed behandeld worden, want veel van dit soort organisaties buiten de olifanten uit, laten ze kunstjes doen en worden om dat te kunnen slecht behandeld. Maar goed we hebben er dus uiteindelijk een kunnen vinden.

Nadja en ik zittend op de rug van een olifant, eerst nog met een mahout (olifanten chauffeur) en daarna zonder. Het is echt bizar om zoiets mee te maken, had uberhaupt nog nooit op een beest gezeten (paard ofzo). Je voelt de spieren van de olifant bewegen en nog enigzins bang eraf te vallen baan je een weg door een stuk jungle en door wat riviertjes, echt een Indiana Jones achtige ervaring.

Het is alweer een tijdje geleden dat we een update hebben gegeven maar we hebben de laatste tijd veel gereisd. Zo zijn we inmiddels al door heel Laos (noord naar zuid) gereisd en zijn nu zelfs al in Cambodja. Maar daarover later meer..

ingrid

Ja het was weer genieten om jullie zo te zien, prachtig op zo'n olifant en dan die schitterende waterval wauw...
liefs
ingrid

Mam

Hey lieve apen,haha die Tjall vind het dus toch wel eng dat heb je dan mooi weten te verbergen want ik vond je nog wel zo relaxed zittend als een vorst!!

t

oma.elstak

hallo lieve schatten..
leuk om al die verhalen te lezen.geweldig hoor!
zo,n olibeest lijkt me wel erg hoog.ikzit liever op een chiraf,kan je je lekker aan zijn hals vast houden.nou luitjes jullie vermaken je wel.liefsxxxxoma.tot kijks.

ria

Wat een hoogte op z'n olifant, en wat heerlijk door dat water met z'n allen. Wat kunnen wij blij zijn dat ze hier iets andere rugzakken verkopen. Prachtig de watervallen en heerlijk om in te zemmen. het is wel genieten van jullie verhalen en foto's. Veel liefs Ria

Djillian

Super leuk dat jullie dat gedaan hebben zeg!! Ben benieuwd naar de foto's. Ik moet zeggen dat de tijd wel snel gaat! Jullie zijn al op de helft! Veel plezier nog.