Tjal en Nad in to Laos

9 million bicycles

Vanmorgen zijn we als eerst begonne met een lekker ontbijtje, onszelf afvragend wat we vandaag weer is gingen doen. Conclusie: We rent a Bike!!! Voor wie dacht dat fietsen in Amsterdam gevaarlijk en chaotisch was, dan wil je het hier niet zien. Of het nou rood/groen is iedereen die doet maar wat maar ondanks dat toch weinig tot geen ongelukken, laten we maar zeggen een soort van orde in de chaos. Als het licht op groen springt wil het niet automatisch zeggen dat je safe kunt oversteken de fietsen, bussen, brommers, auto's, Tuk Tuk of ook wel Riskja's genoemd razen je om je oren. Bij ons is het zo dat je alleen je fietsbel gebruikt als er gevaar is .......................:) hier ook je bent eigenlijk NON-Stop aan het bellen. We hebben er een lamme duim aan overgehouden maar het was de trip (lees lamme duim) waard, we hebben 15 km gefietst. Als eerst zijn we naar een nabijgelegen park gegaan, daarna zijn we naar de '' verboden stad'' geweest. Het laatste was echt meer dan de moeite waard, het is ongelovelijk om te zien hoe alles is gebouwd en bijna overal zit een gedachte achter. Niets is voor niets. De kleuren, details, materialen, oppervlaktes, hoogtes etc etc nogmaals overal gaat een gedachte achter schuil. Het verhaal is dat de Emperor oftewel de keizer van het land vanuit daar (z.g.n) een heilige plek het volk regeerde. In dit hele complex zit een middelpunt (tevens ook het midelpunt van de stad) waarvan dan werd gedacht dat je vanaf daar een soort hemelse zuiverheid/ soort leiding van boven kreeg het wordt ook wel " Palace of heavently purity'' genoemd. Zeer indrukwekkend! Maar genoeg historie........ Verder hebben we vandaag zelf het Fear Factor gevoel ervaren, we hebben dan ook JAJAJA daar komt ie, sprinkhaan en schorpioen op een stokkie gegeten. Hmmm best lekker hoor, t smaakt naar kroepoek. In ieder geval het was een hele ervaring maar om nou te zeggen doe mij die maar, Nee dat niet!! Het is wel ongelovelijk wat je hier allemaal kan eten maar ook de prijzen daar sta ik iedere keer weer van te kijken........................voor een scherpe prijs van 8 Yuan oftewel 0,85 euro cent heb je de meest lekkere Noodles&Rice gerechten die je je maar kunt bedenken. Heeerlijk!!!!! Helaas moet ik er nu mee stoppen, want we gaan ons nu lekker laten verwennen. Wouter: een voet massage van een uur Tjalling: Schouder massage van een uur Nadja: Schouder en hoofdmassage van anderhalf uur. En dit ook voor maar 3,- euro p.p Later horen jullie hoe we dit hebben ervaren, foto's zijn onderweg (maar is wat lastig)

Djill

Coowll, Ik vind dit Blog echt geweldig zeg zo handig !! HAhaha hoe smaakte de schorpioen en sprinkhaan? Oww man ik wil ook massage voor zo lang en cheap !

Echt raar onze dag is nog lang niet klaar en die van jullie wel ! hehehe

Rudy & Denise

Sjeetje man, doe maar gelijk luxe.. Ons helemaal lekker maken met de sprinkhanen en de schorpioenen op n stokkie.. :P

Wij willen ook een lekkere massage.. Houden elke dag jullie tijd bij hoor in China!! Heb m zelfs op mn iphone..

Wachten op jullie volgende Blog.. xxxx

Ellebel

Wauw jullie zijn dapperderder dan wij.. schorpioenen op een stokkie enzo!!
OMG! gelukkig vonden jullie ze wel lekker ;)

Ellebel

BTW.. die verboden stad was idd cool he :D Wel echt giga groot... hoelang hebben jullie daar rondgedwaald???