Tjal en Nad in to Laos

Leaving Beijing ..

NiHao, Vandaag was al weer de laatste dag voor ons in Beijing. Tegen onze wil hebben we toch maar een treinkaartje 2 dagen van te voren geboekt. Ik had nog wel een dag langer in Beijing willen blijven, volgens mij vinden Nadja en Wouter het wel ok. Beijing heeft ons denk ik wel allemaal verbaasd. In eerste instantie onverwacht ongewenst modern veel dure auto's, hoge gebouwen, zakenlui etc. Uiteindelijk zijn we na 1 dag al goed bekend en blijft Beijing je verbazen, zowel qua mensen, sfeer, de hutongs (de originele buurt en huizen, waar wij slapen) en bovenal zeer behulpzame Chinezen. Ze hebben ons al een paar keer behoed voor veel lopen, door een busstation te laat uit te stapen, bijvoorbeeld. Ik zeg zeker TOT Ziens.. heel erg maar ik heb een i love Beijing t-shirt gekocht *schaam*. Vandaag zijn we naar THE GREAT WALL geweest. Met lokale transport middelen en uiteraard niet met een of andere polonaise tour. We hadden gehoord over een mooi stuk en dat was het uiteindelijk ook. Vrij rustig, paar mensen op zichtbare gedeeltes van de muur. Ik kan er een heel verhaal over typen, maar eigenlijk ook niet. Het is iets wat je moet zien om het te beleven, cliche right? kan er niet meer van maken. Wij hebben het iig met open mond genoten van de vele gruwelijke uitzichten! We gaan Beijing nu verlaten met de nachttrein naar Xi'an (uitspraak Si An), vooral Nadja en ik zijn erg benieuwd, Wouter heeft het in Vietnam al eens meegemaakt (nachttrein).. Ik zal de locatie later op de kaart zetten, zodat jullie precies weten waar we zitten. Wat we daarna gaan doen is niet duidelijk, maar we hebben al weer zoveel vette plekken gehoord dus zodra we meer weten laten we jullie dit uiteraard weer weten. BTW Beijing Downtown Backpackers Hostel is top. Hopelijk vinden we in alle andere plekken een Hostel van deze klasse. Nog even wat huishoudelijke mededelingen.. Ik heb gisteren direct ING gebeld en mn pas laten blokkeren, Geld naar Wouter overgemaakt en we gaan verder op zijn pasje. Ik krijg thuis dan weer een nieuw pasje, dus dat komt helemaal goed. Het weer is hier vandaag bewolkt, maar warm, koelt nu af. Bij ons is het nu 18:42, we gaaan even wat eten, dit doen we gewoon door tentjes binnen te stappen waar naar ons idee veel locals zitten, tot nu toe altijd lekker/heerlijk. Foto's kon ik op deze PC's niet uploaden, misschien later.. Dit was het voor nu en als we internet hebben in Xi'An laten we weer wat van ons horen. Tjalling - uit.

Reacties

Reacties

Djill

Het is al vast ritueel aan het worden ! Ik sta op wassen omkleden dan naar beneden en jullie berichtjes lezen heheheh. Ik vind echt handig dit zeg !

Ben benieuwd zeg naar jullie avonturen in de trein! Is het zo soort siberien express ?

gervaise

leuk hoor allemaal...probeer volgend keer eens zeepaardjes te eten, die kun je er ook krijgen als een sateh, ziet er heel raar uit...groetjes, uit amsterdam

methel

Hey jongens,
vandaag Tjall aan t woord! Nou zo te lezen wordt er met volle teugen genoten en is het een waar avontuur echt super leuk dat wij op deze manier een beetje mee kunnen genieten. Nou luitjes ben erg benieuwd naar jullie verdere avonturen. BBig hughie en speciaal voor mn lieve kind luv you much

Roetie en denies!

Tjellinngggg...

Ff n berichtje van je Nederlands Chinese mat-tea!
Je weet die woordspeling hahahaha

Oké....

Wel gaaf hoor we zijn erg benieuwd naar de 17-85 piccas!

Ik hoop dat die treinrit jullie meevalt en jullie niet door de ratten worden belaagd!

Leuk om zo te horen over de great wall..allleen GRUWELIJKE uitzichten?....

We zijn zelf trotse winnaars van een reisje Tenerife!
Het is ons gelukt om het hoogste bod te bieden!
As vrijdag vertrekken we voor een weekje!

Till THE NeXT report....

Keep us updated...

Leeter peeter!

Koeskoes boem boem

roetie und Denis'

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!