Tjal en Nad in to Laos

Terracotta Warriors

Na 12 uur met de nachttrein te hebben gereisd zijn we vanmorgen om 8.30uur gearriveerd in Xi' an. En Wout heeft al eens eerder met een nachttrein gereisd maar dat was er echt 1 waar het vee ook mee vervoerd werd enhier was dat helemaal niet zo. Sterker nog we hadden afgesloten cabines met 2 (net opgemaakte/schone)stapelbedden en zelfs een eigen flatscreen tv'tje! Afzien???? Nee......eigenlijk helemaal niet het viel allemaal REUZE mee!

Aangekomenin de stad met helemaal rondom hele hoge stadsmuren, zijn we op zoek gegaan naar een Hostel. Nou wat aanbod betreft hadden we keus zat.........................Pffffffffffff honderden maar dan ook echt honderden chinezen die klaar stonden om ons (en natuurlijk alle andere touristen) te bestormen met de vraag: Zoek je een hostel? Wij: Nee bedankt we hebben al wat! We wilden gewoon lekker op ons eigen houtje de buurt verkennen zonder weer gelijk van alles te moeten. Maar er was er 1 die was behoorlijk vast houdend, hij bleef ons volgen waar we ook heen gingen erg irritant. Hij begreep duidelijk niet dat de opdringerige manier om ''gasten in zn hostel te krijgen'' alleen maar averechts werkte........echt Aaaaaarggghhh ventje. Maar goed na een uur gelukkig niet meer dat fel blauwe t-shirt wat ik overal zag opduiken.

Ik had wat heel leuks op het oog (althans the feeling) dat het er erg gezellig was, we hebben het gevonden en het is inderdaad TOPPIE!!!!

Na een verfrissende douche (dit is echt meer dan noodzakelijk, want de stad en de mensen zijn alles behalve FRIS&FRUITIG) en een dump van onze backpacks zijn we naar het Terracotta leger gegaan. We hebben anderhalf uur gereisd maar het was absoluut de moeite waard!!! Tja wat kan ik er allemaal over vertellen, naja zoals ze zelf al aangavenis dit het 8ste wereldwonder vanuit de oudheid dus als je hier is een keer bent........

Wink
is het een absolute MUST See! Het zijn allemaal soldaten (met overigens allemaal een ander gezicht en andere kleding gemaakt van leem/klei (je weet wel net als die terracotta potten) ) die terug zijn gevonden onder een dikke laag steen, zand enaarde. Ze stonden daar ter bescherming van de overleden (1e) emperor omdat hij waarschijnlijk schatten in zijn graf had van hele grote waarde. Hij had dus bedacht om een heel groot nep leger te laten maken om o.a de rovers af te schrikken.Ik moet zeggen nu ik het zo typ denk ik...........hmmmm best saai maar in het echt had ik het absoluut niet willen missen.

Morgen gaan we uit deze vervuilde stad en door de bergen in. We gaan meer richting Tibet en daar horen dan ook de kloosters en monniken bij. Vanuit daar zullen we als het goed is voorlopig lekker in de natuur blijven.......... ik moet zeggen ik vond de steden eruugh leuk maar heb nu wel behoefte aan wat rust, schone lucht, rivieren, rijstvelden, karstgebergten,bossen, panda berenen mooie meren etc.Ook deze trip zal gaan per nachttrein en de bus, Tjal en Wout hebben zojuist de kaartjes gescoord!

Reacties

Reacties

Djill

Vet Vet Vet !! Klinkt als echt goed zeg allemaal. Hadden jullie trouwens nog last van jetlag ?

Nelleke Snel

Wouw, ik zou wel met jullie willen ruilen. Wat een geweldige kans het terracotta leger van dichtbij te kunnen bekijken. Maar ook de chinese muur en de verboden stad. Echt super! Geniet ervan en maak vééél foto's. Kunnen julie alvast wat foto's met de mail meesturen? Veel liefs, Nelleke

Yo'tje

Hey Schatten, het is echt geweldig om te lezen hoe jullie daar reize en wat jullie allemaal zien. En zijn jullie nog bekenden tegen gekomen? Dikke kus en veel plezier in de bergen

Robin

Heeel vet hoor! Ik heb dat leger wel is op Discovery gezien maar om dat in het echt mee te maken? Lijkt me zo'n gruwelijke ervaring evenals de chinese muur =D!! Ik zou zeggen, geniet er met volle teugen van. ;)

tinusje

GGGGRRRRRR...zucht...oke... mischien moet je er toch maar een beetje van genieten...GGGGRRRRRR... waar blijven die foto's....

en ooo ja geloof wouter NIET...hij doet heel stoer dat hij alles al heeft meegemaakt in vietnam...GELOOF HET NIET!!!...mijn oprechte tips aan het adres van tjal en nad.

groetje van tijntje

tinusje

echt leuk om dit allemaal te lezen...hou vol met schrijven...ok al heb je er ff geen zin in...wij genieten van jullie overdreven verhalen...hahaha

methel

Je hebt het over saai om het alleen te horen en dat je het moet zien, nou met de foto,s lukt dat redelijk en ik moet zeggen ik vindt het behoorlijk indruk wekkend!!!!!! Echt super leuk!!!!!!!!!! hoop dat jullie het volhouden om verslag te blijven doen nou ja jullie???Ja mannen jullie laten het wel afweten he haha
Nou lieverds tot morgen

Jilliiiiiiiiie

Het is zo stil aan de overkant!!!
Gelukkig kan ik jullie hier nog bekijken....

Have lots of fun!! Miss you guys
Kuzzzzzz

Annie Kauling

Wat ontzettend leuk om op deze manier jullie reisverhaal te lezen! Bijzonder wat jullie allemaal zien en meemaken en leuk dat er zo regelmatig een verhaal geschreven wordt!
Geniet met volle teugen en veel plezier in de mooie natuur!
Hartelijke groet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!