Tjal en Nad in to Laos

1400 Gebedsmolentjes&More

Joehoeee daar zijn we weer maar dan vanaf 2600m hoogte! We zijn vandaag beland in een totaal andere sfeer dan dat we tot nu toe hebben meegemaakt. Het uiterlijk van de bevolking is ook anders, ze zijn bruiner ander soort ogen en ander soort haar. Het zijn voornamelijk tibetanen. We hebben vandaag een pelgrimtoch gelopen van 3km lang, maar dan tegen de richting hahaha (wisten wij veel) Nou ja we wisten het stiekemwel maar het was leuker voor de foto en de film om tegen de richting in te lopen

Tongue out
.

In het midden lag een klooster en daaromheen een dorpje met alleen maar monikken en hier weer om heen het pelgrimpad. De hele weg lang (het loopt in een vierkantje) alleen maar gebedsmolens waar aan wordt gedraaid. De mensen lopen allemaal achter elkaar aan, naja iig vond ik het een vermoeiend ritueel maar wel mooi om te zien. Van alles wat ik tot nu toe heb gezien is dit de eerste plek waar ik me niet op mn gemak voel. Ook is dit de eerste slaapplek die meer dan afzien is (en dan is dit zgn de beste plek van het stadje hmmmm) ik voel me er gewoon niet behagelijk. Het is ook echt te ranzig voor woorden maar ik probeer het positief te bekijken en denk '' gelukkig is het maar voor 1 nachtje''! Ik zal jullie de sappige details besparen hahahaha. Maar morgen verlaten we deze plek weer! We gaan als het goed is naar een schitterend stuk natuur, we proberen nu een binnenlandse vlucht te boeken maar ook dit gaat niet echt gesmeerd. Tja ook afzien hoort erbij heb ik begrepen. Maar ik zie uit naar de rest van de trip en de dingen die we nog gaan bekijken.

Ik moet jullie bekennen dat ik 1 dag wel echt gehuild heb vanwege de armoede die je hier ook aantreft (tot nu toe waren het alleen nog maar de positieve kanten). Een te schattig jongetje kwam vorige week naar me toegerend (en ik totaal van niets bewust) hij gaf me een handje en ik was helemaal verliefd maar1seconden daarna hield hij zn handje op en wilde (natuurlijk, Stom stom) geld hebben. En de mannen zeiden : niets geven, want etc etc etc. Eigenlijk hoorde ik niet zo goed wat ze zeiden en ik kon het niet over mn hart verkrijgen om niets te geven en toen ik het 1maal had gegeven (misschien raad je het al) een hele hoop kindjes achter me aan (moet je net mij hebben) smekend, mn hand kussend, op de grond en dan de handjes bij elkaar Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff echt hartverscheurend en dan 2 van die mannen die steeds zeggen: Loop door, niets geven! Ja dat was echt Killing voor me!

Ik krijg zojuist te horen dat we waarschijnlijk vast zitten op de plek waar we nu zitten :( en dat het wel een paar dagen gaat duren. We gaan nu proberen geld te pinnen en kijken of we een taxi kunnen pakken (omdat er voorlopig dus geen bussen meer gaan) Ik ga nu met de mannen mee!!! (sommige stukken zijn misschien niet te volgen maar dit komt omdat ik maar weinig tijd heb, vandaar snel tikken en niet nalezen. Sorry hiervoor!!)

Reacties

Reacties

Djill

Ow men ! Tsja hoorde dat dit soort momenten ook veel kunnen voorkomen bij backpacken!! Maar achteraf zal je der goed op terug kijken! Tenminste avontuur ;) Blijf genieten en doorzetten dudes !!

methel

Hey scatties, ooooooooooowwwhhhhhhhhh nu begint het echte backpacken enn ik bedoel dan het afzien!!!!!!
Kip je ervaring met de kleine chineesjes zijn voor mij dejavu maar dan met kleine mexicaantjes quick the same!!!!!En de reactie van de mannen is geschiedenis
Maf bijna 30 jaar later een zelfde ervaring!!!!!!!

Dave en Jeanine

Hey guys,

Op naar Indoland vandaag!!! Jeej we hebben zin! Er is eergisteren een aardbeving geweest. En een ingetrokken tsunami waarschuwing. Dus als we niet terugkomen, we houden van jullie, haha. Nee hoor, tot over 3 weekjes!!! Veel plezier nog!!

Oma Penders

Ik heb jullie verhaal gelezen en bemerk dat jullie ontzettend veel indrukken opdoen. Wat heerlijk dat jullie dat nog kunnen meemaken in deze wereld. Ik wens jullie verder nog succes in jullie vakantie. De groetjes ook aan Wouter van Oma. Veel Plezier Tot ziens!!

Marco

Zo te lezen zullen jullie thuis weer in een nieuwe cultuurshock komen, want de contrasten zijn groot, begrijp ik. Geniet ervan en tot gauw, nou ja, gauw...

Jillieeeee

Wat een mooie foto's zitten ertussen van jullie pelgrimtocht!! Kunnen zo bij GettyImages of Istock :D
Verwacht nog meer hoor van zulke foto's! En keep on writing!!!
Kuhuzzzzz (ook eentje van Bob voor Nad :P)

el

Jullie maken wel wat mee zeg daar! Hahaha! Gelukkig maar :-) Gelukkig is alles goed gegaan met die bus! Lijkt me eht doooooood eng! Je hoeft in elk geval niet dezelfde route terug ;-)

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!