Tjal en Nad in to Laos

Jiuzhaigou: UNESCO Biosphere Nature Reserve

Daar zijn we weer!!!!! We hebben de afgelopen tijd wat afgereisd en waren steeds niet in de gelegenheid om een stukje te schrijven.

We zijn van Xi' an naar Jiuzhaigou gevlogen en daar zijn we van zondag tot woensdagochtend gebleven. Ons doel was om naar het natuurreservaat te gaan, dit natuurpark staat op de wereld erfgoedlijst en wordt beschermd door de chinese regering. Het is maar goed ook datdit wordt beschermd want het is er SUPER MOOOI het voelde ook wel surrealistisch aan we zeiden steeds tegen elkaar: '' WOW het lijkt wel nep!!' Het was voor ons 3 het mooiste wat we ooit hebben gezien qua natuur, het water is er zo helder en de kleuren zijn oogverblindend mooi. Woorden schieten tekort om daadwerkelijk te kunnen omschrijven hoe mooi het was. Tjal gaat nog wat foto's plaatsen maar ook deze kunnenmaar een fractie van de werkelijkheid weergeven. Het is er zo helder dat het lijkt alsof er een spiegel in het water is geplaatst, de spiegeling van de bomen en de bergen in het water is dan ook echt adembenemend mooi!!!!Het verhaal luidt dan ook als volgt............................: Er was een godin genaamd Diva en toen haar hart gebroken wasgooide ze haar spiegelnaar de aarde en deze brak uit in 140 kristalheldere meren, oftewel de heldere en schitterende meren van Jiuzhaigou!!

Woensdagmorgen zijn we om 6.00uur vertrokken met de bus, eerst richting Songpan om daarna door te reizen naar Chengdu. Helaas na 2 uur rijden een kink in de kabel, we zaten 11 uur vast vanwege een lawine............................................PFfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :( Na een lange warmemaar vooral onzekere dag wachten konden we eindelijk weg (we zouden namelijk eerst pas de volgende morgen weg gaan omdat er normaal gesproken s'nachts niet op deze route wordt gereden vanwege het grote gevaar), de politie had ons groen licht gegeven om door te gaan (of we hier blij mee moesten zijn hmmmm dat betwijfel ik nog steeds).We moesten dus om rijden omdat er een jaar geleden een aardbeving is geweest die de normale wegen heeft vernield. Wij deden dus een alternatieve route en dat hebben we geweten, dood maar dan ook echt doodeng! Het was een 1 baans, onverharde zandweg vol met kuilen en rotsblokken. We reden zo dicht langs de greppels en ravijnen dat ik echt dacht dat we er in zouden storten, de bus heeft vaak zo dicht langs de rotswanden gereden dat de bus aan de zijkant helemaal beschadigd was. Ik vond het echt doodeng, maar gelukkig naar 24 uur kwamen we eindelijk (lees vooral: BRAK!!) aan om 6.00uur in de ochtend.

We zitten nu in een gezellig hostel met hele schattige binnentuinen. We zijn dus gistermorgen direct ons bedje in gekropen om er vervolgens na 5 uurtjes weer uit te komen. HAHAHAHA geloof het of niet maar om 12.00uur zaten wij aan de lunch om vervolgens de stad in Chengdu te gaan verkennen. Het was echt superrrrr leuk we zijn naar een Tea market geweest en naar de stad vol met lichtjes, reclameborden, grote shoppingmallsaka De Bijenkorfen de bekende Sofitel hotels, verdergrote Chanel en Louis Vuiton winkels en ga zo maar door. WauW.......... wat een contrastvergeleken met onze busreis door de bergen in the middle of nowhere (compleet afgesloten van de buitenwereld).Maar het was wel leuk om dat ook weer eens te zien.

Vandaag zijn we naar de Pandaberen geweest..........................................Aaaaaaaaahhhh wat zijn die beesten schattig maar vooral ook lui, hahahaha!

Nou lieve mensen, verder vliegen wij morgenavond naar de Karstgebergten en de rijstvelden (maar vooral richting nog meer avontuur)en vanuit daar reizen we door naar Hong Kong!! Intussen zullen we proberen nog wat blogs maar vooral ook foto's te plaatsen.

Knuffels&Groetjes van de 3 musketiers ;)

Djill

Cooowllll ga nu ff snel de foto's checken !!

Esther

Leuk weer wat van jullie te horen! Geweldige foto's! Ik zou doodsangsten uitstaan maar dat hebben jullie waarschijnlijk ook ! Doe voorzichtig en genieten jullie ervan. Zijn jullie van plan lang in Hong Kong te blijven? Dat jullie nu al die richting opgaan? Liefs Mamma

Methel

Hey luitjes, goed om weer wat van jullie te
horen begon me eigenlijk wel een beetje zorgen te maken!!!!!ENNN inderdaad wat mooi jongens nou geniet maar lekker dat heb je wel nodig na zo,n spannende tocht
liefs Me

arthur

I got the picure of your story:

Ronald Cooke

Wat een geweldig mooi land. Aan 5 weken heb je nog niet genoeg. En wat een bijzondere dingen hebben jullie gezien. Ik heb nog niet alles gelezen maar dat ga ik zeker nog doen.
Nog veel plezier maar wees wel voorzichtig!
Groetjes v Ronald Cooke