Tjal en Nad in to Laos

Bamboo Raft@Night.....

Vandaag (na veel te laatopstaan) hebben we fietsen gehuurd en zijn de route gaan volgen die onsin 2 uur naar de Dragon Bridge zou gaan brengen. Voor wie zich niets bij het karstgebergte kan voorstellen, denk je een prachtig groen natuurgebied in met rotsen die honderden meters loodrecht uit het landschap omhoog komen, met daardoorheen een verkoelend helder riviertje. Fietsend over verschrikkelijk hobbelige en smalle weggetjes die ons langs vele kleine boerderijtjes, werkende boeren en spelende kinderenbrachten, baande we ons een weg naarde (z.g.n bekende) brug.

We dachten een zeer touristische plek aan te treffen (waar wij uiteraard niet op zaten te wachten) maar eenmaal bij de brug aangekomen was de dag al ver gevorderd en waarschijnlijk vanwege die reden geen enkele tourist te bekennen. We ontdekten dat we een bamboo vlot terug konden nemen maar dit ging zeker niet zonder slag of stoot. Na z'n 3 kwartier te hebben onderhandeld over de prijs zijn we op een derde van de prijs uitgekomen en zijn we met een zeer tevreden gevoel (met fiets en al) het vlotopgestapt. Wauw wat cooooool en wat een onbeschrijvelijk gevoel van gelukzaligheid kwam er omhoog, compleet genieten van alles om ons heen!!!!!!!!!

Na een half uurtje te hebben gevaren kwamen we er al snel achter dat wij een bamboo trip (off the record) deden. De zon ging onder en t' werd langzaam aan donkerder en donkerder, tot het moment dat we geen hand voor ogen meer konden zien (dat was duideijk niet de bedoeling).In de verte ontstond een onweerswolk die steeds groter en groter werd. Geloof het of niet, maar echt wij zaten daar midden op het water in het pikkendonker met af en toe een bliksemflits die de hemel deed oplichten en heel duidelijk het karstgebergte op de achtergrond deed contrasteren. Alsof de rivier met al zijn watervalletjes (waar wij van af moesten) al niet genoeg was!

Met onze telefoons als enige lichtbron staptte we van het vlot om vervolgens nog een heel stuk te moeten fietsen. Waar waren we...................hmmmmm geen idee! Maar gelukkig hadden we een glow in the dark kompas hahaha best een handig dingetje, hiermee hebben we onszelf naar huis genavigeerd. Voor wie wel eens in de dichte mist heeft gesnowboard (kan zich voorstellen hoe eng fietsen in het stikdonker over een hobbelig weggetje met vele kuilen en stenen is) je heb geen besef van hoe hard je gaat of hoe gevaarlijk de afdaling is die je maakt.

Gelukkig herkenden we op den duur de weg. We zijn veiligenheel ergbezweet (maar vooral voldaan) aangekomen bij ons hostel.

The end

P.s Tjalling is in de greppel geflikkerd en wilt dat niemand dit te weten komt. ;) :) Sssssssst Don't tell anyone.Hihihihihihihi

Diede

Whahhahha, wat een leuke verhalen iedere keer!!:D
Maare... jullie lopen wel op schema, he? Nog 12 daagjes en dan is het avontuur afgelopen. Jammer voor jullie, maar leuk voor mij:P.
XxXxXxXx Diedje

Wouter

Thanx dat je ons helpt herinneren. :(

Thea

Wel een beetje eng allemaal hoor!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ontzettend spannend en leuk!!!!
groetjes

oma elstak

Wat ontzettend leuk,om dit te volgen,maar we houden
af en toe,wel ons hart vast.Maar dit is wel een onvergetelijke vacantie!! arme tjalling,ik mailde al dat
jijdie mannen moet beschermen.ha ha!
Nougaan jullie eerst maar lekker uitrusten voor je weer verdergaat.liefs ik denk aan jullie.XXXXXXXXXXXXXXX

yo'tje

hey wat een wilde verhalen allemaal. gelukkig dat alles is goed gegaan op tjal na hahahahhahahhaha

Djill

Owjoi joi joi wat een spannend verhaal weer zeg !! AHHAHA Staat het op de film dat Tjal is gevallen !! Dan kunnen we die even 3x terugspoelen en weer afdraaien zoals wintersportfilm ;) Film je wel beetje Nad?

Cherie

Adoeeeeeeh zeg deze! Dit overtreft zeker ons "fietse fietse" verhaal he oendoer, LOL

Rinaldolientje

Whuahhahahaha, hej daar wouter, lindie, en nadja dit is me eerste berichtje en eerste look op jullie pagina.....maar euhm ff een paar vraagjes zijn jullie al naar een macdonalds geweest daar?? if yes.....how did it taste :P :) ?? Hoe is de vergadering daar? en hoe ging de laatste boekstudie over dat ontzettend interessante onderwerp? Hier was ie in ieder geval geweldig haha mathijs deed em natuurlijk he......hoelaat komen jullie terug met jetlag en al?

Ik zie wel dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben. leuk :) heel leuk. Geniet er lekker van jongens en tot snel

Djill

Ow man Rinaldo wat een reactie hahahahha

Nelleke

Gelukkig was ik er niet bij. Doodeng avontuur. Denk eraan dat jullie wel heelhuids moeten thuiskomen!

ellepel

whuhahahahaaa! LAgge zeg! ECHTE backpack verhaaltjes hier ;-)
Maar jeetje... ook wel btje freaky in t donker en niet weten waar je bent.. niks voor mij!