Tjal en Nad in to Laos

In z'n achteruit de grens over

Wouter Hier...
En zo is het al weer een paar daagjes geleden dat we voor het laatst een berichtje hebben geplaatst. Hier een korte update. Nadat we het karstgebergte zat waren zijn we naar Pingan gereist. dit een klein knus bergdorpje waar een berg stam woond waarbij de vrouwen het langste haar ter wereld hebben. Ze krijgen dit zo lang doordat ze hun haar met eistwater wassen. We hebben in dat gebied genoten van de mooiste reistarassen die ik ooit heb gezien. Ik bespaar jullie de moeite om dat te beschrijven... dat moet je gewoon op een foto zien.
Daarna een sleeperbus (wij waren de enige in de bus) genomen vanaf Guilin naar Shenzhen een grens stad voordat we honkong in gingen. Hier hebben groots inkopen gedan omdat we hebben gehoord dat Honkong een stuk duurer zou worden. Na een middag goed schoppen zaten alle backpacks VOL. We hebben ons toen dicht bij de grens overgang laten afzetten omdat we persee lopend de grens over wouden gaan. Echt typisch chinees dat je eerst door zo'n 7 secuerty poorten heen moet voordat je dan eindelijk in hongkong bent. Hongkong hoordt dan wel bij china maar dan toch ook weer niet. Puur voor de sport zijn we acheruitlopend de gens over gegaan. het is erg leuk om te kijken hoe ver je bij die chineesjes kunt gaan. >:)
Op het momend dat ik dit verhaal typ zitten we in Hongkong te glimlaggen hoe we het toch elke keer voor elkaar hebben gekregen dat we ZO veel toeristische plekken hebben bezocht waarbij het voor ons steeds SUPER rustig was. Gewoon door bijdehand te zijn en de lonlyplanet goed te lezen.

We hoorden verhalen over een ' symphony of light' niet goed wetend wat het was zijn we gister avond naar de hongkong haven gewandeld. Ons worstelend door de drukke wilkelstraatjes kom je op een gegeven momend op een open plein aan een kanaal wat doet denken aan het ei in amsterdam. Je wordt op dat momend overwelgd door een gigantische skyline van hongkong island. De hoeveelheied lampjes kniperende neon borden is gigantisch. Om pricies begind er een lichtshow met schijnwerpers en lazers die de hele horizon doen oplichten begeleid door chineeze muziek. Zals je nu wel door hebt is hongkong een behoorlijk stukje reiker dan mainland china.

Vanavond gaan we een broeder en zuster ontmoeten met wie we lekker gaan stappen.
Waarschijnlijk is een van de laatste berichtjes die we jullie zullen sturen. we rusten nu een beetje uit na de heftige binnenlanden.

Groetjes van Tjal, Nad en mij!

Djill

Ja jongens de reis begint het einde te bereiken !! Maar het klinkt als super geslaagd !! Veel gezien, en meegemaakt !! Maarja geniet nog ff van de laatste dagies dudes !!

Methel

Hey scatty,s still going strong
iedere dag kijken of er al weer een verslag was
En vanavond ja!!!!!! Bingo n verslag nou jongens er is veel beleeft blij weer iets van jullie te horen !!!!!
Misschien toch nog wel een verslagje de komende week van hoe het in Hongkong is!!!!!!! We wachten he af Kussies en knuffel speciaal voor die kleine chinees!!!

Mitch

Dit is duidelijk wat ja :d, na wel 10 spelfouten te lezen heb ik het opgegeven.....:P
Ik zat al te wachtten op update....

Het wordt nu wel weer tijd dat jullie thuis komen, ben erg benieuwd naar alle foto's en om de verhalen nog een keer te horen, maar dan van jullie zelf.

Nog maar een paar dagen en dan is het al weer voorbij...

Geniet nog van deze dagen en zie jullie snel!!!

Dikke kus, Mitch en Martin

tinus

oke...echt...
IK MIS JULLIE!!

Word weer tijd om naar huis te komen. daar denken jullie denk ik wel anders over...maar ik niet!!!
kun je nog wat schrijven over die boederei waar jullie snachts aanklopte??? mis heel wat denk ik...
tot snel...

Berna Kager

Hoi Wouter, heb in een keer al jullie reisverhalen gelezen. Wat een geweldige ervaring zeg. Hoop woensdag een live-versie te horen. Tot dan he?
liefs, Berna

arthur

Hallo luitjes,

at last Hong Kong!
Ik ga nu niet beweren dat dit een hoogtepunt moet zijn(jullie hebben er zoveel meegemaakt, en jullie zijn de deskundigen).

Maar zeg nu eerlijk, is het geen geweldige stad?

groetjes en nog veel plezier!

Arthur